• hp-cat-rooms
חדרים

צבע: חדרים לבנים מפתיעים | חדוה | 8 בספטמבר 2011

תמיד מפתיע אותי לגלות עד כמה אנשים חוששים מצבע, צבע פשוט לקיר. בכל פעם שיוצא לי לדבר על עיצוב (ולא תופתעו לגלות שזה קורה הרבה) עם אנשים מחוץ לתחום, החשש הגדול ביותר שלהם הוא מבחירת הצבע. למה זה מפתיע? קודם כל, מפני שצבע הוא אחד האלמנטים שהכי קל וזול לשנות בחדר מבלי להשקיע יותר מדי זמן, כסף או מאמץ, ושנית- מפני שאנשים חוששים מבחירת הצבע אך לא דואגים לעצב ולאבזר את החלל כדי שיחמיא לצבע וישלים אותו כך שהתוצאה המתקבלת תהיה הרמונית, נעימה וגם – לא כזו שתימאס עליהם אחרי יומיים. גם זה חשוב.

הסקר בפייסבוק.

לפני כמה שבועות החלטתי לעשות מעשה ושאלתי את חברי הדף שלנו בפייסבוק מהו הצבע האהוב עליהם לקירות. הבטחתי שלאחר שנשקלל את התוצאות, אעלה לכאן כמה לוחות השראה שבהם תוכלו להיעזר כדי לעצב חדר שצבוע בצבע הזה בכמה מראות שונים. אי אפשר לומר שהצבע שזכהלבן, אם לא ניחשתם עדיין – הפתיע אותי. בעוד שבארצות הברית, למשל, צביעת חדר לבן נחשבת למעשה נועז, כאן בארץ זוהי ברירת המחדל. האתגר הוא להביט בצבע בעיניים חדשות ולא מקובעות.

ההשראה: פינת אוכל מ- husohem.se

את התמונה שלמעלה, שמצאתי באתר השוודי Hus & Hem, העליתי לדף הפייסבוק שלנו במסגרת האלבום "חדר אחד ביום" שמתעדכן מספר פעמים בשבוע. המטבח המקסים והאוורירי הזה נראה לי כמו נקודת מוצא מצוינת ללוח ההשראה הראשון בסדרה. רצפת העץ הבהירה מעגנת מעט את כל הלבן הזה כדי שלא ירחף בחלל ויסנוור את מי שנכנס לחדר, אבל מכיוון שהיא בהירה היא לא סותרת אותו באופן שיכאיב לנו בעיניים עוד לפני הקפה הראשון של הבוקר. שטיח הפסים השמח והחמים והשמיכה שזרוקה בנונשלנטיות על הכסא (לא לשכוח את ההדפס הפרחוני) מזריקות צבע ועניין לחלל. שימו לב שהלבן שעל הקירות אינו לבן "טהור", אלא נוטה לגוון שבין בז' לאפרפר. קל יותר לתחזק צבע לבן שעורבבו בו גוונים שונים, וגם קל יותר למצוא פריטים ורהיטים ש"ידברו" איתו.

משמאל למעלה בכיוון השעון: מילק, מונה רוס ברמן (צילום: Jonny Valiant), מתוך קטלוג איקאה החדש, קשיות שתיה, שטיח מאורבן אאוטפיטרס, קעריות מפוקס הום (צילום: מנחם רייס), מגבות מ- One Sydney Road

a/ b/ c1/ 2/ 3/ 4/

כשראיתי את שער אוגוסט של מגזין Milk פשוט לא הצלחתי להוריד ממנו את העיניים. הוא היה כל כך… אוגוסט, והצליח לשמח אפילו אותי, שרק מחכה לחורף תמיד. הבית הזה, שעיצבה מונה רוס ברמן, מדבר באותה שפה, וכך הלך ונבנה לו לוח ההשראה. את המראה הזה תוכלו ליישם בעזרת הפריטים שאספתי, או פשוט לצאת למסע קניות משלכם (אולי אפילו בתוך הבית), כל עוד תזכרו את הפורמולה: לבן + עץ בהיר + צבע ואלמנט גרפי (כמו פסים).

מה אתם אומרים? הייתם מעצבים חדר בדירה שלכם באמצעות הפורמולה הזו? אשמח לשמוע את דעתכם בתגובות. ואם לא- אל תדאגו, הסדרה ממשיכה עם עוד כמה וכמה לוחות השראה בלבן.

 

נ"ב הרישום לעדכונים בדוא"ל תוקן. אם נרשמתם לפני היום ולא קיבלתם דוא"ל עם אישור, בבקשה הירשמו שוב.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Comments are closed.