• hp-cat-off
אוף טופיק

בוקר עם פטרישיה אורקיולה | חדוה | 4 בנובמבר 2011

אם הגעתם בעקבות הכתבה במאקו – ברוכים הבאים, אני מקווה שתישארו וגם תחזרו לכאן בקרוב. כאן תמצאו את כל הפרטים על Rooms and Words (וגם תמונות מהפקת הסתיו שלנו), ולעוד מידע אתם מוזמנים גם לדף האודות.

השבוע היתה לי ההזדמנות הנדירה להיפגש עם אגדת עיצוב שנוסכת השראה בי וברבים-רבים אחרים. פטרישיה אורקיולה ואנטוניו צ'יטריו הגיעו לארץ לכבוד אירוע הפתיחה של חנות B&B Italia הראשונה בארץ (המותג נמכר בעבר ברשת הביטאט, אך לא בחנות משל עצמו). החנות עצמה, בעיצובו של פיצו קדם, יפהפייה. הלבנים החשופות והגימורים המעניינים קלעו לטעם שלי בדיוק, ואי אפשר היה שלא להתפעל מהאפקט של הריהוט המודרני אך המפנק (מכירים את הרהיטים המודרניים שנראים יפה מרחוק אבל בלתי אפשרי לשבת עליהם? דמיינו את ההפך) כנגד התקרה הגבוהה בחלל ששיכן בתוכו בעבר את תיאטרון הקאמרי.

פטרישיה אורקיולה ומלון מנדרין אורינטל בברצלונה בעיצובה | מקור: Contemporist

אנטוניו צ'יטריו הינו מעצב נחשב בפני עצמו, והספה שלו מדגם צ'ארלס היא פריט הריהוט הפופולרי ביותר בקרב מעצבים רבים, אבל אי אפשר היה להתחרות בכריזמה של אורקיולה, ששבתה אותי ואת כל מי שראיתי בסביבתי בישירות שלה, בפתיחות שלה וגם – אין מנוס – בכישרון הענק. הנה כמה פנינים מהמחברת שמילאתי במרץ בכתב צפוף-צפוף:

על הגמישות: "להיות מעצב משמעותו להתאים את עצמך לפילוסופיה ולדרך החשיבה של החברה שעבורה אתה מעצב"

על האמהות: "חיכיתי שנים לפרוץ. היו לי תינוקות, ילדים – זו היתה החלטה מודעת, ולפני עשר שנים החלטתי שאני רוצה להיכנס לשורה הראשונה של המעצבים"

על הגמישות 2: "הדילוג מדיסציפלינה לדיסציפלינה היא חלק מהאופי שלי. עבורי, השראה מגיעה מכל מה שלא בקו הנורמה"

על ההשראה: "אני חושבת באמצעות הידיים שלי"

B&B איטליה בתל אביב | צילום: יוסי אלוני

על האהבה: "כל הפרויקטים שלי הם בני ובנותיי. אני אוהבת גם את אלה שלא שרדו עד לקו הייצור"

על הביטחון: " B&B הזריקו את החומר [לרהיט] עוד לפני שהצגנו בסלון דל מוביל, מה שהראה לי שהם מאמינים בו"

על החלטות: "נסעתי לפיליפינים כדי לעצב קו רהיטי חוץ בעבודת יד שייחודית למקום. יכולתי לשהות שם רק שבוע, אז שאלתי את האמנים מה הם הכי נהנים ליצור. אנחנו צריכים לדעת כיצד להשתמש בידע ובמומחיות של האמנים הייחודיים לכל מקום"

פטרישיה אורקיולה לB&B איטליה | באדיבות B&B איטליה

על הוויתור: "תמיד רציתי לעשות קו בחצי מחיר – כזה שהמחיר שלו יהיה נגיש, אבל האיכות לא תיפגע. התנסינו בכל מיני תבניות וצורות, ולבסוף החלטנו – נוותר על הרגליים"

על הבלגן: "אף פעם אין לי שולחן עבודה, אני פשוט מבולגנת מדי"

על הכנות: "כש-B&B פנו אליי לפני עשר שנים, ראיתי הרבה רהיטים וכולם היו עשויים היטב. חיפשתי משהו שונה, משהו אחר. כשמעצבים עבור חברה חשוב להזריק למוצרים את האישיות שלך ולא רק לתת להם אישור להשתמש בשם שלך"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

יש 3 תגובות לפוסט

  1. אין מילים… הבחורה הזאת מלאת כישרון ובשורות חדשות לעולם העיצוב. זהו עונג רצוף להתבונן בעבודות שלה!

  2. […] בי אנד בי איטליה בנמל תל אביב […]