• hp-cat-words
מילים

10 ספרי עיצוב מומלצים | חדוה | 21 בפברואר 2012

מדי פעם, כשאני כבר לא יכולה לעמוד בפיתוי יותר, או בימים שבהם אני מרגישה שעבדתי ממש קשה, אני מוצאת את עצמי באמזון, לוחצת על כפתור הCheckout. פעם עוד הייתי מחכה להזדמנות שבה מישהו יוכל להביא לי את הספרים מחו"ל (מילא מחירי המשלוח, אבל זמן ההמתנה שבר אותי בכל פעם מחדש) אבל עכשיו כשחברה שלי מבוסטון פתחה עסק שגורם לכאב הראש של המשלוחים להיות זניח, ידה של תולעת הספרים שלפניכם קלה מתמיד על ההדק. ואם מדברים על ספרים, מובן שלפחות שני שליש מסל הקניות שלי מורכבים מספרי עיצוב. אילו ספרים? שאלה מצוינת. הנה הצצה למשלוח האחרון שהזמנתי:

ספרי עיצוב - הוויש ליסט של חדרים ומילים

1 | 2 | 3 | 4

  • זה הספר שגרם לי בכלל להיכנס לאמזון הפעם (ואז להיזכר בכל הספרים שחיכו לגאולתם בעגלת הקניות הווירטואלית). סלרי קמבל היא דור שני למעצבות והיא פשוט גאונית, אין לי מילה אחרת לתאר אותה. ספרה הראשון הוא אחד מספרי העיצוב האהובים עליי, ובעוד שבו היא מסבירה כיצד ליצור חדרים יפים שישקפו את הטעם והאישיות של מי שחי בהם, כאן היא בוחנת עיצוב בשחור ולבן דרך עבודות שלה ושל חבריה למקצוע. אני כבר לא יכולה לחכות שהספר הזה יגיע!
  • מרים מונטאג היא אשת אשכולות במובן המקורי של המילה. מונטג היא אמריקאית ממוצא מצרי שנשואה לצלם צרפתי. הם הגיעו למרוקו כחלק מעבודתה כפעילת זכויות אדם ואז החליטו להקים במרקש מלון בוטיק יפהפה, שבו הם גם מתגוררים. הספר שלה ייצא רק בעוד כמה חודשים, אבל אני כבר הזמנתי אותו מראש כי אני פשוט סקרנית מדי. מרים המקסימה ואני התחברנו דרך טוויטר לפני כמה שנים, והבלוג שלה הוא אחד המרתקים והיפהפיים שיש.
  • שם הספר, Modern Glamour, יכול היה באותה מידה להיות השם של קלי וורסטלר, המעצבת האגדית שכתבה אותו. וורסטלר היא אייקונת עיצוב פנים (היא ידועה בעיקר בזכות המלונות שעיצבה), אופנה (היא פתחה בוטיק אופנה לא רגיל בשנה האחרונה), שערוריות (היא דגמנה לפלייבוי בצעירותה) וגלאם (התלבושות שלה כשופטת בריאליטי המעצבים "טופ דיזיין" עדיין מכות גלים, שלוש שנים לאחר שהתכנית בוטלה), והספרים שלה נמצאים בראש הרשימה שלי כבר שנתיים, רק שעד עכשיו התאפקתי.
  • בסופו של דבר, מה שרובנו רוצים מספרי עיצוב זה לשטוף את העיניים ולחלום. את החלומות שלי אני אשמח מאוד להעביר בעולם של קייטי רידר. רידר היא מעצבת מאוד אמריקאית מבחינת הצבעים, הריהוט והאווירה שמרכיבים את הסגנון שלה. אבל איכשהו, תמיד יש אצלה איזשהו טוויסט: טקסטורה לא צפויה, פריט וינטאג' או טקסטיל מהמזרח, שגורמים לצופה להכיר בכישרון יוצא הדופן שלה. ואם להיות שטחית לרגע, כריכת הספר שלה היא אחת מהיפות שראיתי לאחרונה.

אם כבר מדברים על ספרים, הנה כמה מספרי העיצוב האהובים עליי בכל הזמנים. יש עוד כמה שעונים להגדרה הזו, אבל כל אחד מאלה הוא קצת שונה ולכן בחרתי דווקא בהם:

ספרי העיצוב המומלצים של חדרים ומילים

5 | 6 | 7 | 8

  •  שמעתם על הקאמבק של מגזין דומינו? זה נושא ארוך ועמוס רכילויות בפני עצמו (בקצרה: דומינו היה אחד ממגזיני העיצוב האהובים בכל הזמנים שנסגר בעקבות המשבר הכלכלי. בקרוב הוא חוזר למדפים, אך עם תוכן ממוחזר וללא המערכת האהובה מהסיבו הקודם). לילי דיאלו, הסטייליסטית המעולה של דומינו כתבה ספר שנקרא Details ("פרטים"), ובצדק. כסטייליסטית, שעובדת בעיקר בהפקות, דיאלו יודעת איך לשנות את הסגנון של חדר שלם בכמה פעולות פשוטות ועל ידי שימת לב לפרטים, מה שהופך את הספר למתאים במיוחד לשוכרים, צעירים או מי שאין לו תקציב (או כוח) להיכנס לשיפוץ ארוך טווח.
  • אני לא אשכח את שגעת הבורדרים (סוג של טפט או צביעה דקורטיבית שחוצצים בין חלקו העליון והתחתון של הקיר) שתקפה את פורום ההריון שבו השתתפתי לפני שילדתי את בני. לשמחתי, אותו קיר עם בורדר נשאר בדירה הקודמת שלנו אבל הלקח שלמדתי נותר עימי. הורים, בעיקר לפני הלידה הראשונה, יעשו הכל כדי להתכונן לבוא התינוק, ויחד עם ההורמונים ויצר הקינון האופייני, מה שיכול להיות כיף אדיר הופך לעיתים לעסק די מלחיץ. בספר Room for Children מוצגים חדרי ילדים מעוררי השראה במגוון סגנונות (מסתבר שלא כל מיטת ילדים חייבת להיות צבועה בווש בז' עם פרטים בוורוד או תכלת… מי מתנדב לבשר על כך לחנויות המתמחות בארץ?) ולצידן גם מנה גדושה של היגיון בריא, טיפים ועצות אמיתיים ולא מתחכמים או מתנשאים, שליקטה סוזנה סאלק, הכותבת. העותק שלי כבר כמעט מפורק מרוב שהושאל למכרים וחברים. מאוד מאוד מומלץ.
  • הספר הזה שונה משאר הספרים בפוסט הזה מפני שהוא לאו דווקא ספר הדרכה או השראה (אם כי אפשר למצוא בו המון השראה) אלא בעיקר ספר היסטורי שמספר על דורותי דרייפר (אין קשר לדון…), אחת המעצבות האייקוניות בתולדות הדקורציה בארה"ב ובעולם בכלל. אני מתכוונת לכתוב סקירה מורחבת יותר על הספר בקרוב, אבל בינתיים – אם אתם מתענייני בהיסטוריה של עיצוב הפנים ובנשים גדולות מהחיים, זה בהחלט הספר בשבילכם.
  • זוכרים את מגזין דומינו שהזכרתי כאן למעלה? את The Perfectly Imperfect Home כתבה העורכת הראשית שלו לשעבר (ועורכת מוספי הלייפסטייל של הוול סטריט ג'ורנל בהווה), דבורה נידלמן. נידלמן היא לא חסידה של בתים מהוקצעים מדי, שבהם שוכרים מעצב כדי להחליף נורה (היא טוענת שגדלה בבית כזה) וספר ההדרכה שלה מתעתד בעיקר להיות כלי שיעזור לקוראים להביע את עצמם בבית שלהם. ההומור והכתיבה שלה ממכרים ממש (תוכלו לקבל עוד מהם בטוויטר שלה).

ראיונות שלנו עם בלוגריות שכתבו ספרי עיצוב

9 | 10

וכמובן, אי אפשר לדבר על ספרי עיצוב בלי להזכיר את בלוגריות העיצוב שעשו את דרכן גם לפרינט, גרייס בוני מ-Design*Sponge והולי בקר מ-Decor8. שני הספרים הללו, Design Sponge At Home ו- Decorate, הם ספרים מצוינים למתחילים, אבל גם שונים מאוד. אצל בוני נראה שהספר היה פרויקט חד-פעמי (בוני, שאוהבת להתנסות בסוגי מדיה שונים, גם הוציאה עיתון ולאחרונה הודיעה על תכנית רדיו חדשה עבור הבלוג שלה) ואילו הולי בקר כבר עובדת על ספרה השני וטסה בימים אלה לפריז כדי להתחיל בצילומים. את הראיונות שלנו עם הולי בקר ועם גרייס בוני תוכלו לקרוא בקטגוריית הראיונות.

__

Rooms and Words עכשיו גם ב-houzz.com

ועכשיו, לחדשות משמחות לא פחות! התחלנו לשתף פעולה עם אתר העיצוב הממכר (אל תגידו שלא אמרנו) Houzz.com ומהיום, תוכלו למצוא בו בכל חודש אלבום ובו הבחירות שלנו לפי נושא. הפעם התמקדנו ברהיטים ובמוצרים שיעזרו לנו לרענן סלון עם קווים קלאסיים או מיושנים. גם אתם יכולים לפתוח אלבומים כאלה משלכם, כדי לאסוף השראה או לאגד רעיונות לעיצוב הבית שלכם. לאתר יש גם אפליקציית אייפון מוצלחת במיוחד. תיהנו!

(תמונה ראשית: איור של Virginia Johnson מתוך The Perfectly Imperfect Home)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

יש 17 תגובות לפוסט

  1. ברור לך שהפוסט המקסים הזה יכניס הרבה קוראים שלך להוצאות! אז אני דווקא שמחה על זה, כי באמת יש כאן המלצות מעולות לספרי עיצוב תודה!

  2. חדוה, תענוג של רשימה אני מיד נוברת ומתעמקת בה.
    תודה על האינפורמציה.
    עידית

  3. מאת רוית:

    תודה רבה לך!
    התמכרתי…
    אם היית צריכה לבחור רק אחד, מה היית בוחרת?

    • מאת חדוה:

      שאלה מצוינת… וקשה! כל אחד מהם מייצג תת-ז'אנר אחר, אבל אם ממש לא היתה לי ברירה הייתי בוחרת ב-details וב-room for children, ומהוויש ליסט הייתי בוחרת את הספר של סלרי קמבל. בקטגוריה האחרונה, decorate עדיף לדעתי.

  4. מאת Juliette Gold:

    הספר Black & White פשוט מדהים! נתקלתי בו לפני מספר שבועות בסניף של סטימצקי ברח' דיזינגוף בת"א ובתור אחת שמאוהבת באסטטיקה של שחור לבן, התאהבתי [:

    אני ממליצה גם על Big Book of Small Cool Spaces של Apartment Therapy. הספר מלא רעיונות יצירתיים והשראה מדהימה לעיצוב חללים קטנים.

    • מאת חדוה:

      איזה כיף, הוא בדרכו אליי ברגעים אלה! הספרים של Apartment Therapy בהחלט מומלצים. אני דווקא התחברתי יותר לספר הראשון שהוא יותר בסגנון של ספר עיון/הדרכה.

      • מאת Juliette Gold:

        אני לא ראיתי את הספר הראשון, במה הוא עוסק?

        תלושי השי של פסח הולכים להתבזבז על אחד מהספרים האלה בקרוב מאוד! [:

        • מאת חדוה:

          הוא עוסק ב"תרפיה לבית"- איך להפוך את הבית לנעים ומעוצב יותר ב-8 צעדים. אין בו תמונות יפות או משהו כזה, זה ספר הדרכה עצמית לכל דבר:)

          • מאת Juliette Gold:

            זה נשמע נחמד מאוד דווקא, תודה על המידע. מזכיר לי את הרעיון של האתר שלהם. יש בין השניים דמיון?

          • מאת חדוה:

            הבסיס הוא אותו בסיס, אלא שהאתר הפך מאז להיות הרבה יותר רחב. אני חושבת שכל אביב וסתיו הם עושים מעין אתגר של עמידה בכללי הספר.

  5. מאת רויטל אינדיק:

    חדווה, אני מעריצה אותך

  6. […] את הספר על העיצוב בשחור ולבן? הצגתי לכם אותו ברשימת 10 ספרי העיצוב המומלצים, והזכרתי אותו גם כאן. אני חייבת לומר שבדרך כלל אני […]

  7. […] הספר הזה של אלקסה המפטון, מעצבת פנים בחסד, ובתו של אחד המעצבים האמריקאיים האגדיים, הוא לא רק יפהפה אלא גם מלא בטיפים ובתובנות לגבי המקצוע הזה, עיצוב פנים, ולגבי עיצוב הבית שבו אנו חיים. אני אוהבת ספרי עיצוב שאפשר ללמוד מהם ולא רק לשאוב השראה, והספר הזה הוא מועמד רציני לרשימת 10 ספרי העיצוב המומלצים שלי. […]

  8. […] מזמן לא דיברנו כאן על ספרים. אני תולעת ספרים גדולה, ומעריכה במיוחד (לצד רומנים, […]