• hp-cat-guest
אורחים

צבע: השילובים של איגור ג'וזיפוביץ | חדוה | 15 במרץ 2012

אחד מהדברים המופלאים שקרו לי מאז שהפכתי לבלוגרית והתעריתי במדיה חברתית היתה האפשרות לפגוש ולהתחבר עם אנשים מכל העולם, כאלה שלא היה לי שום סיכוי לפגוש לולא המכנה המשותף שלנו: האהבה לעיצוב. איגור ג'וזיפוביץ, יחצ"ן ובלוגר מאוסטריה, הוא אחד כזה. איגור פתח את הבלוג שלו רק לפני כמה חודשים אבל היה מעורה בחבורת בלוגרי העיצוב בטוויטר כבר די הרבה זמן וכבש אותנו בזכות שמחת החיים המתפרצת שלו ואהבתו לכל מה שקשור בצבע ובמסעות. לכן, כשפתחתי את סדרת שילובי הצבעים, מייד חשבתי עליו. אל תפספסו את הבלוג שלו, במיוחד את הפוסטים שבהם הוא אוסף השראה ממסעותיו ברחבי העולם, ותחזרו לכאן בהמשך היום כי יש לנו חדשות ממש גדולות ומשמחות.

בוקר טוב וצבעוני לכולם! כשחדוה בקשה ממני לתרום לסדרת שילובי הצבעים, מאוד התרגשתי. כפי שאתם יכולים לראות בתמונה, בחרתי בשני צבעים משלימים: כחול וצהוב. איך בחרתי? בקלות. התבוננתי בדירה שלי, בבלוג, בלוחות הפינטרסט שלי וחיפשתי את השילוב השכיח ביותר. לאחרונה, מסתבר, זה השילוב של כחול וצהוב. שני הצבעים הללו, על כל גווניהם, הם שניים מהצבעים האהובים עליי מאז ומתמיד. אני אוהב את הרוגע והרוך של הכחול ומשוגע על האופטימיות, החום והקפיציות של הצהוב. שני הצבעים האלה משקפים גם את האופי שלי. אני אדם מאוד שמח (לא במקרה קראתי ככה לבלוג שלי), אופטימי וחיובי. בנוסף, שני הצבעים הללו מזכירים לי את תקופת לימודיי על שפת הים האגאי ביוון. איך אפשר שלא להתאהב בשילוב הזה?

חדר שינה צהוב וכחול

רגוע אבל מקפיץ | קרדיט: איגור ג'וזיפוביץ

כפי שאתם רואים, השילוב הזה מככב בבית שלי ובעיקר בחדר השינה. אני אוהב להרכיב אותו באמצעות טקסטילים ופריטים דקורטיביים: כריות, מצעים, ספרים, אגרטלים – יש כל כך הרבה אפשרויות שבעזרתן אפשר להוסיף עניין לכל פינה בבית.

חדר שינה כחול וצהוב

טקסטיל ופריטים דקורטיביים מוסיפים עניין | קרדיט: איגור ג'וזיפוביץ

עבורי, לשילובי צבעים חייבת להיות משמעות מעבר לתורת הצבעים שכולנו מכירים. הם צריכים לעורר רגשות חיוביים או זכרונות שמחים. לאחר שמצאתם את השילוב שעושה לכם את זה, אפשר לשחק איתו ברחבי הבית. לא משנה אם החלטתם ללכת על שילוב נועז או להשתמש רק בנגיעות של צבע, העיקר שישמח אתכם לראות אותו כשתגיעו הביתה!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

יש 6 תגובות לפוסט

  1. חדווה יקירתי!
    כרגיל את מפתיעה באנשים מוכשרים ומלמדים מתחום העיצוב כמו שרק את יודעת.
    הבלוג שלו מאוד מעניין…
    אני כמו שאת יודעת תמיד נשארת כאן נאמנה לבלוג השווה שלך!

  2. מאת Juliette Gold:

    שילוב הצבעים מאוד מעניין! באמת יש לו אווירה קיצית ויוונית שכזו.

    יש לי שאלונת – אמרת שכחול וצהוב הם צבעים משלימים. לפי גלגל הצבעים כתום וכחול הם דווקא המשלימים. האם יש עוד חוקיות נוספת של צבעים חוץ מהגלגל?

    • מאת חדוה:

      היי ג'ולייט! גם אני תהיתי, ומצאתי את ההסבר הבא:
      "The blue we use as an additive primary color contains light from one-third of the spectrum. Yellow contains the light from the remaining two-thirds of the spectrum (red+green). When blue and yellow light are added together, they produce white light. So one pair of complementary colors is blue and yellow. Another pair is green and magenta. Another is red and cyan."
      (יש המשך כאן: http://bit.ly/zMDRtJ)

  3. מאת Juliette Gold:

    שילוב הצבעים מאוד מעניין! באמת יש לו אווירה קיצית ויוונית שכזו.

    יש לי שאלונת – אמרת שכחול וצהוב הם צבעים משלימים. לפי גלגל הצבעים כתום וכחול הם דווקא המשלימים. האם יש עוד חוקיות נוספת של צבעים חוץ מהגלגל?