• hp-cat-rooms
חדרים

5 חנויות עיצוב לא שגרתיות | חדוה | 26 ביוני 2013

חנויות עיצוב וריהוט מיוחדות לעיצוב הבית

אחרי האסקפיזם והבריחה להוליווד בפוסטים האחרונים (על הבית של ברברה סטרייסנד ועל הבתים בסרט בלינג רינג) החלטתי הבוקר לכתוב על מה שקורה דווקא כאן, מתחת לאף שלנו, ולאו דווקא בידיעתנו. כולנו אוהבים ללכת לאותן חנויות עיצוב וריהוט קבועות, שבהן כבר מכירים את הטעם שלנו ואת מידות הסלון ואילו אנחנו מכירים את המחירים ולא חוטפים התקף לב ברגע שאנחנו מסתכלים על התג. עם זאת, תמיד כיף לגלות חנויות עיצוב מיוחדות יותר, שחורגות מהשטאנץ הקבוע ויחד עם אווירת החידוש שהן נושאות, ממלאות לפעמים גם חסך אמיתי בשוק המקומי. הנה כמה מהחנויות האלה שבהן נתקלתי בשנתיים-שלוש האחרונות (ושעמדו במבחן הזמן מאז). אגב, אני מודעת לכך שרק חנות אחת כאן חורגת מגבולות תל אביב-יפו, וזה חבל לי, אבל אלו החנויות שאני חשופה אליהן בדרך כלל. אם יש לכם המלצות על חנויות מיוחדות לעיצוב הבית משאר רחבי הארץ, אשמח מאוד (!) אם תכתבו עליהן בתגובות ואולי אעדכן את הפוסט בהתאם.

1. ריהוט לילדים – ביתילדים.קום

חנות ריהוט ועיצוב לילדים בנימינה

בית ילדים.קום

ביתילדים.קום של טלי רובין הוא גן עדן לכל מי שהופתע לראות שהילד/ה גדל מגבולות מיטת התינוקות, עשה את הסבב הקבוע בחנויות הריהוט לילדים ברמת גן וגילה שהאופציה המקורית והיפה ביותר נמצאת דווקא באיקאה. טלי, שחזרה מתקופת מגורים בלוס אנג'לס, שם פתחה חנות ביגוד לילדים, הגיעה לארץ עם המון השראה ומושגים חדשים על מה שאפשרי בריהוט ובעיצוב לילדים. ברהיטים שהיא מייצרת אפשר לזהות טרנדים מעולם העיצוב של הגדולים (בתרגום נפלא ולא קיטשי בכלל) וגם פריטים שהם תמיד חלומם של ילדות-נסיכות (אביזרים בוורוד, מיטות אפיריון עם וילונות מתנפנפים ברוח) אבל שוב, ללא אלמנט הקיטש. גם הפרופורציות של הרהיטים נהדרות ומתאימות לילדים שגדלים. כל הרהיטים מוצגים בחלל גדול בבנימינה, בימי שישי או בפגישות שנקבעו טלפונית. הקולקציות מתחלפות לעיתים קרובות ותמיד יש משהו חדש ומרענן לצד הפריטים השימושיים והנצחיים שלא מתחלפים.

דף פייסבוק (האתר בקרוב)

רחוב הטחנה 44, בנימינה מול תחנת הרכבת בנימינה
פתוח: ימי שישי או בתיאום מראש בטלפון 04-6229999

 

2. חנות הצבע – פיינט סטור

צבע לקירות ראלף לורן בגן החשמל

חנות הצבע של ראלף לורן

על הפיינט סטור, חנות הצבע של ראלף לורן בתל אביב, כבר הרחיבה כאן אורנה בעבר. הפעם אני רוצה לכתוב לא על איכות הצבעים והמבחר המדהים שלהם, ולא על המומחיות של הבעלים והשירות המעולה, אלא דווקא על חווית הקנייה במקום שלגמרי עושה מהפך לכל מה שאנחנו רגילים להיתקל בו בחנויות צבע בארץ. אין ספק, לטמבוריות שכונתיות ומאובקות יש קסם משלהן, וברגע שעוברים את מפתן הדלת יש שם בדרך כלל את מי לשאול (ולקבל עצה) על כל נושא החל בצבע ולא כלה בדבק סיליקון. ועם זאת, חנות יפהפייה ומרווחת שבה אפשר להתרווח על ספה, לראות את הצבע על קירות בגודל אמיתי וגם להתנסות בצבעים ובאפקטים השונים – חנות כזו היא לא רק מזמינה יותר אלא גם אפקטיבית יותר לבחירה של הגוונים ושל סוגי הצבע.

דף פייסבוק / אתר

רחוב החשמל 33, תל אביב
פתוח: ראשון-חמישי 9:00-18:00 שישי 9:00-14:00

 

3. עיצוב וייצור בכפיפה אחת – גלריית אמיר

מסגריה וחנות ריהוט מברזל דרום תל אביב

גלריית אמיר

הבניין שבו שוכנת גלריית אמיר נראה מבחוץ כמו עוד בניין שגרתי ברחוב בר יוחאי (הקרוב לרחובות אלפסי ואבולעפיה) בזכות המסגרייה הפעילה בקומת הקרקע הזולגת לרחוב. אבל מעטים יודעים שאם יעלו למעלה, תצפה להם גלריה עכשווית ובה רהיטי מתכת יפהפיים ופיסוליים, עבודות אמנות בטכניקות הדפסה חדשניות וגופי תאורה מקסימים וצבעוניים – כולם יוצרו במסגרייה שלמטה. וזה עוד לפני שהזכרתי את מטבחי החוץ המקוריים. זה מה שקורה כשמי שגדל כשמשפחתו עובדת במסגרייה שלמטה מאחד כוחות עם אדריכלית שלמדה בבתי הספר הנחשבים לעיצוב באירופה. גם אם רהיטי מתכת זה לא כוס התה שלכם כדאי להגיע ולהתרשם מהעיצוב החכם והיפה, ואולי תפתיעו את עצמכם ותתאהבו בכורסה פרחונית גיאומטרית.

אתר
רחוב בר יוחאי 4, תל אביב
פתוח: ראשון-חמישי 9:00-17:00, שישי 10:00-13:00

4. עיצוב כאמנות – פייר קולינס

רהיטים מצרפת יפו

פייר קולינס

עוד מקרה של חובב עיצוב שגר בחו"ל שנים וחזר לארץ להפיץ את הבשורה- הפעם זהו אילן לבל, איש עסקים ששב לארץ מצרפת ופתח גלריה קטנה שהיא ממש תכשיט ביפו. ברהיטים של פייר קולינס אי אפשר לטעות גם אם יהיו באולם מלא ברהיטים אחרים; הם עשויים בטכניקה של עלי זהב או עלי כסף, שקשה למצוא בארץ, והעיצוב שלהם מושפע מאמני האר-דקו והאר-נובו ובראשם גוסטב קלימט. במקרה של פייר קולינס, כדאי להתייחס לרהיטים כאל תבלין ולא כאל המנה העיקרית – שידת מגירות, ואזה או ארון יקשטו כל חדר, אבל מינון גבוה מדי עלול לסנוור או לגנוב את ההצגה.

אתר
רחוב בן פרחיה 3, יפו
פתוח: ראשון-חמישי 9:00-18:00, שישי 9:00-15:00

5. הקרמיקאים – 8 ביפו

8 ביפו גלריית קרמיקה עכשווית ביפו

8 ביפו

ולסיום, מקרה שמוכיח שטובים העשרה מהאחד. בארץ יש מבחר ממש מרגש של אמני ומעצבי קרמיקה מוכשרים ומקוריים, אבל בדרך כלל כדי למצוא אותם יש להסתובב בין אתרי מכירות כמו אטסי או מרמלדה מרקט, לתור אחריהם בחנויות המוזיאונים או לחפש אותם בפייסבוק. במקרה הזה חברו עשרה קרמיקאים מנוסים ומקצועיים שכבר יש להם ניסיון בעבוד משותפת מהגלריה הירושלמית 8 ביחד. בכל יום נמצא בגלריה לפחות אחד מחברי הקואופרטיב כדי להסביר, להראות ולתת מענה ללקוחות. מקבץ הכשרונות מאפשר לאמנים להציג קשת רחבה של עבודות, סגנונות, טכניקות ותפישות. חברי 8 ביפו הם: לורי גולדשטיין, גיתית טן-פי, דורי שכטל זנגר, רותי סימון, ורד טנדלר דיין, גיה קיפנס סמיט, שמאי גיבש, סימון סלומון, שלומית מילר ועדי שפירא.

דף פייסבוק 
רחוב רבי פנחס 13, יפו (שוק הפשפשים)
ראשון-רביעי 10:00-18:00, חמישי 10:00-22:00, שישי 10:00-16:00
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

יש 3 תגובות לפוסט

  1. […] 5 חנויות עיצוב בלתי שגרתיות (4 מהן בתחומי תל אביב – יפו) […]

  2. […] באותיות הקטנות ושיהיה בו ערך מוסף. כשאני כותבת על חנויות, מקומות או עסקים מתחום העיצוב, הסיבה היא שאני מאמינה […]

  3. […] 5 חנויות עיצוב אהובות (רובן באיזור תל אביב) […]