• hp-cat-rooms
חדרים

ביקור בית: צבע וטבע בעיצוב שני רינג | חדוה | 9 ביולי 2013

אתמול נאלצתי למחוק חלק נכבד מהתמונות בסמארטפון שלי, כי השטח הפנוי הולך ואוזל. נכון שזה קרה גם לכם? בכל מקרה, המטלה המעצבנת הגיעה ושכר בצידה: כשעברתי על התמונות ובחרתי מה למחוק, נזכרתי בכל כך הרבה מקומות, אירועים, חדרים ומפגשים מעוררי השראה וזכרונות. בחלק מהמקרים לא הבנתי איך עבר כל כך הרבה זמן, ובחלקם האחר השתאיתי שהם כה קרובים, ועם זאת נדמה לי שפיליפ סטארק הספיק לעצב מאז לפחות 10 כיסאות חדשים…

הפעם ההיא, שבה ביקרתי בביתה המקסים והצבעוני של שני רינג – זה, לדוגמה, מקרה שהייתי בטוחה שקרה רק לפני חודש-חודשיים, גג שנה. כל כך שמחתי כששני הזמינה אותי, ולמרות שהתאהבתי בעיצוב של שני עוד דרך הבלוג שלה, במציאות ובחברתה של שני המוכשרת, זה רק התעצם. ומסתבר שלא הייתי היחידה. חצי שנה לאחר שפתחה את דירתה לציבור במסגרת בתים מבפנים, פנה אל רינג סטודנט בן 22 למשפטים שהיה אחד המבקרים. הסטודנט הזה הפך במהרה ללקוח שלה, ועל הדירה שעיצבה לו אני מראיינת את שני היום.

משחקי פנים וחוץ עם המון צבע בדירת סטודנט בתל אביב

הבנתי שבדירה הזו היה שיתוף פעולה מיוחד, זה נכון? איך היה לעבוד עם לקוח שיודע היטב מה שהוא רוצה? והאם את יכולה לתאר את תהליך העבודה ושיתוף הפעולה מהבחינה הזו?

אכן הלקוח בפרויקט הזה היה מיוחד במינו – בחור צעיר, בן 22 בסך הכל, סטודנט למשפטים. התהליך היה ארוך ונבנה לאט ואיפשר לי להכנס לראש שלו ולהתחבר לדברים שמלהיבים אותו בעיצוב הבית שלו. אני אומרת לו שהוא הלקוח היחיד שאני הייתי צריכה לרסן אותו ולא להפך. הוא האמין בי למן הרגע הראשון והיה מוכן לזרום איתי לכל מיני כיוונים, גם אם אנשים אחרים חשבו אחרת וגם אם לא היה לו את החזון המלא בראש למן ההתחלה.

מהר מאוד התחלנו להחליף בינינו תמונות השראה של דברים שמצאנו ברשת. כך למשל נולד הרעיון לשים כפיות ומזלגות בתור ידיות למטבח. ועד היום מדי פעם אני נתקלת בתמונה שמזכירה לי את הסגנון שיצרנו יחד, ושולחת לו כדי שישמור לפרויקט הבא שלנו. הפגישות שלנו, שבהן הסתובבנו יחד בחנויות ובשוק הפשפשים, הולידו גם הן רעיונות וכיוונים, בזכות החיבור שהיה ביננו.

לפני ואחרי – סרטון וידיאו:

Crazy Bachelors pad from Shani Ring on Vimeo.

השבכה יוצרת חציצה אדריכלית ואשליה של פנים וחוץ | כל התמונות בצילום  Hadrien Daudet

השבכה יוצרת חציצה אדריכלית ואשליה של פנים וחוץ | כל התמונות בצילום Hadrien Daudet

המשחק של הפנים והחוץ בפרויקט הזה מדהים. ידעת מייד איך תעשי את זה (שתשתמשי בשבכה וכו')? או שזה הצריך הרבה תכנון וחשיבה לפני שהגעת לרעיון הזה? את ממש בנית שם מבנה ארכיטקטוני שלא היה שם קודם! 

קלעת בדיוק לאפקט שביקשתי לייצר. בפגישה הראשונה שלנו, הבריף הקצר שקיבלתי ממנו היה משפט אחד, והוא הרצון שלו להכניס את החוץ פנימה, ולמעשה לייצר טשטוש בין החוץ לפנים. המשפט הזה הדהד ומיד התחבר עם פנטזיה ישנה שהיתה לי למקם גזיבו גדול במרכז חלל. היות והחלל נמוך למדי, ויתרתי על הנמכה נוספת ונותרתי עם ההיקף. אופן המיקום שלו – חציו בפנים וחציו בחוץ בפטיו הצליח לנכס את הפטיו כחלק מהפנים. המחיצה עזרה לייצר הפרדה בחלל בין הסלון לפינת האוכל והמטבח, בלי שיהיה צורך לבנות קיר ולהקטין את החלל. ההפרדה קיבלה חיזוק נוסף בבחירה של החומרים לרצפה. רצפת הסלון חופתה בדשא מלאכותי איכותי במיוחד, ומרגיש כמו שטיח מקיר לקיר, ואילו יתר חלקי הדירה חופו בפרקט עץ. לבסוף, הריהוט שנבחר, עשוי במבוק ומוגדר כריהוט חוץ, ובכך חיזק את תחושת הישיבה בגינה.

ריהוט קש ועץ ושטיח דשא מקנים לסלון הרגשה של חוץ

ריהוט קש ועץ (קנה קש) ושטיח דשא (מרכז הפרקטים רעננה) מקנים לסלון הרגשה של חוץ

מטבח כתום בדירת סטודנט בעיצוב שני רינג

קירות כתומים, ידיות עשויות מזלגות ואי מטבח סגול בהזמנה מיוחדת (סנדלווד, פלורנטין)

אהבת הצבע היא לא משהו חדש אצלך והיא מלווה אותך מפרויקט לפרויקט. מה את יכולה לספר לי על בחירת הצבעים הספציפית כאן בפרויקט הנוכחי? האם את בוחרת קודם כל צבע (או צמד צבעים) ראשי ואז מתאימה לו את השאר? בוחרת את כולם יחד? מתאימה ביניהם? איך הלקוחות מגיבים בדרך כלל? 

כאשר הגעתי לדירה בפעם הראשונה היא היתה לבנה ועירומה, והדבר הראשון שהיה ברור לי שצריך לקרות הוא שכל החלל יקבל כחול רך כצבע בסיס שממנו אמשיך. הנגיעות של הכתום הגיעו מייד לאחר מכן על מנת לייחד ולתחום אזורים, כמו למשל את אזור הכניסה (היכן שממוקם השטיח הצר והארוך), שם בחרתי גם לצבוע את התקרה המונמכת (ובכך התייחסתי אליו כאל חלל נגטיבי תחום בפני עצמו), וגם לעטר אותה בסיומת דנטל. הסיומת מקבלת חיזוק יתר באמצעות הניגודיות של הצבעים.

בחדר השינה ביקשתי לקבל אפקט דרמטי יותר, לכן בחרתי כחול עמוק על הקיר שבגב המיטה ועל גבי התקרה כולה, שאם תשימי לב, כמו מונמכת, היות ומיקמתי פרופיל בהיקף החדר, והצבע הכחול גולש אליו.

את חדר הממ"ד הפכתי ל-walk in closet כאשר המערכת המודולרית הלבנה של איקאה בולטת על רקע הסגול העמוק של הקירות, ומשתלב עם הדשא. מושלם להכנס יחף לחדר ארונות, לא? במיוחד כשיש לך כל כך הרבה בגדים יפים.

שטח חוץ שמוביל מחדר השינה לחדר האוכל ולמטבח

שטח חוץ שמוביל מחדר השינה לחדר האוכל ולמטבח (שולחן מביתילי, כסאות מפיק אפ)

טפט קיר עשוי מדפי תווים שנמצאו בשוק הפשפשים ביפו

את הקיר שליד שולחן האוכל, ציפיתם בדפים מתוך חוברות תווים. אני זוכרת שהעלית תמונות מתהליך העבודה לאינסטגרם וכבר אז התפעלתי (ורציתי גם!) – את יכולה לספר מאיפה הגיע הרעיון? למה דווקא תווים? יש לך עצות למי שרוצה לעשות את זה בעצמו?

הטפט לקיר הזה הוא דוגמא מצויינת לתהליך העבודה שנוצר לי עם הלקוח. כחלק מעבודת התכנון היה לי ברור שעל הקיר שמהווה רקע לפינת אוכל צריך לקרות משהו מעניין. כמה רעיונות נפסלו מטעמים שונים, אבל ידעתי שזה יקרה, הרעיון הנכון יגיע בזמן הנכון. במהלך אחד משיטוטיינו ביפו, נכנסנו לחנות ועל אחד הקירות היה טפט עם כפולות ספרים פתוחות. התקרבנו לראות אם זה אמיתי והתאכזבנו לגלות שמדובר בטפט מוכן. החלטנו לעשות כזה בעצמנו, ומעבר לפינה, ליד מרכז עמיעד, באיזור שבו יש בסטות עם סחורה על הרצפה, חיכתה לנו ערימה של חוברות תווים ללימוד תופים וגיטרה. באמת שזה הרגיש שזה פשוט חיכה לנו שנגיע. מהרצפה של יפו אל הקיר של הדירה, הדרך היתה קצרה.

גב מיטה עשוי מקשת של דלת ישנה

סיפור דומה היה גם עם גב המיטה. בעבר זה שימש כחלק עליון לדלת כניסה. לקחנו אותה כמו שהיא, שבורה ויפה בחוסר השלמות שלה, ותלינו אותה על הקיר.

ובחזרה לטפט – כל דבר יכול להפוך לטפט עם קצת דמיון, ידיים טובות ודבק טפטים מוצלח :).

פינת האוכל משקיפה החוצה וזולגת אל המטבח. נברשת עץ: one bedroom, יפו.

פינת האוכל משקיפה החוצה וזולגת אל המטבח. נברשת עץ: one bedroom, יפו.

כשניגשת לרהט את החלל הזה, עם הצבעים העזים, הפנים והחוץ, הקיר עם התווים והשבכה היפהפייה – היו דגשים מיוחדים שחשבת עליהם בזמן שבחרת רהיטים ואביזרים?

אני חושבת שגם אם באופן לא מוצהר, הרצון היה לייצר מקום בעל איכויות של בקתת נופש, כזו שלא כבולה אל אילוצי היומיום ותוכל להרגיש בה בחופש טוטאלי. לכן שילובי הצבעים ולכן משטחי שילוח שהפכו לשולחן עבודה, או האי הסגול הממוקם במרכז הבית, או כסאות העץ סביב שולחן אבירים.

פרטים (גוף תאורה: יאיר דורם)

פרטים (גוף תאורה: יאיר דורם)

את מעצבת הרבה חללים עסקיים ובנוסף יש לך יצירות בד יפהפיות שאת מכינה בעצמך. את יכולה לספר לי אולי מה השונה והמשותף בין כל תחומי היצירה שאת נהנית לעסוק בהם?

אני משתדלת לגשת אל כל הפרוייקטים באותה חדוות יצירה וחוסר גבולות, כמו שהדירה הזו מדגימה. אילוצים של תקציב ורצונות של לקוחות מוסיפים לתמהיל ולוקחים בכך כל פרוייקט לכיוון מעט שונה. כמובן מקום ציבורי, דוגמת מסעדה או משרד יכולים לקבל לתוכם אלמנטים יותר קיצוניים, אך בטיפול בדירות מעניין לראות כיצד בעלי הדירה יוצקים לתוכה את אופיים והעדפותיהם. חשוב לי שהלקוחות שלי ירגישו כי היה להם חלק ביצירה, ולא מדובר בעיצוב שהונחת עליהם בלי שהם ידעו למה ואיך כל דבר נבחר.

על מה את עובדת כרגע?
לא מזמן סיימתי מסעדה אסייתית בצפון תל אביב (תמונות ממש בקרוב!), וישנו פרוייקט מסקרן בירושלים הבירה, שם הלקוח הוא מעצב תעשייתי ונותן לי לזרום אל עבר שילובים לא צפויים של חומרים.

אני לא יודעת מה אתכם, אבל לי הפרויקטים של שני תמיד גורמים לרצות לצבוע משהו, או להסתער על ערימת ספרים יד-שנייה ולהפוך אותם לטפט. מזדהים? אם תעקבו אחרי דף הפייסבוק של שני, מובטחת לכם אספקה שוטפת של השראה. (על הדרך, תצטרפו גם לפייסבוק של Rooms and Words, זה כדאי!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

יש 4 תגובות לפוסט

  1. מאת איילת:

    חדוי אהובה
    תודה על השיתוף בדירה הזאת שנראית כמו חלום פנטסטי שהתגשם משהו שלא תיארתי לעצמי שאפגוש ועוד בארץ
    את תמיד מסקרנת ומפתיעה אותי ואני נהנית לקרוא אותך כל פעם מחדש
    תודה!
    <3

  2. וואו איזו יצירתיות! אוהבת במיוחד את פינת הישיבה עם הכסאות הצבועים וקיר התווים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים