• hp-cat-guest
אורחים

חלון ראווה: תכירו את פייפר בלה | חדוה | 24 בדצמבר 2013

כשהציעו לי להשתתף בפעילות לרגל יום העסקים הקטנים (המתקיים בשבוע הבא זו השנה השנייה) ולספר לכם במסגרתו על עסק קטן שקרוב לליבי, ידעתי שזו ההזדמנות המתאימה ביותר להציג בפניכם את פייפר בלה. אני בעצמי הכרתי את פייפר בלה ואת שתי הנשים שעומדות מאחוריו רק בקיץ האחרון, כשארגנתי יחד עם ביתילדים.קום אירוע עיצוב בבנימינה. עוד משלב ההתכתבויות באימייל ובסמס התלהבתי מהן ומהמוצרים שלהן וכשערכתי פוסט עם המלצות של בלוגריות למוצרים שישתתפו באירוע, מדבקות הקיר, הפוסטרים והשטיחים שלהן היו חביבי הקהל, שלא במפתיע. אבל הקסם האמיתי קרה כשנפגשנו, ואכן לא עבר זמן רב והתחלנו לשתף פעולה. כיום (גילוי נאות) אנחנו עובדות יחד על בסיס קבוע כדי להביא את פייפר בלה גם לחו"ל, להעלות אתר חדש ועוד. ועכשיו שסיימנו את ההקדמה, אני בטוחה שאתם כבר סקרנים לדעת מה ומי זה בכלל פייפר בלה? תגללו למטה, כי כל התשובות, התמונות וסודות על איך זה להיות עסק קטן בתחום העיצוב בישראל נמצאים ממש כאן.

יום העסקים הקטנים 2 צילום מיכל ועודד חלבין

כל הצילומים בפוסט: עודד ומיכל חלבין

אז מה ומי זה פייפר בלה? פייפר בלה הוא שם המותג שפתחו שרון מעיין-מילר וטל ויניגר-שינדלהיים לפני פחות משנה. שרון היא מעצבת וסטייליסטית שתמיד חיפשה פתרונות עיצוב קלים, יפים ובלתי שגרתיים שגם יתנו מענה בתקציב סביר. טל מגיעה מתחום השיווק וגם האמנות. במסגרת פייפר בלה הן מציעות מוצרים שהעיצוב שלהם מבוסס על האוסף האדיר והנדיר של שרון – אוסף של איורים ופריטי נייר שהיא ליקטה בימיה כסטודנטית באוקספורד ובניו יורק עוד לפני שהיה טרנדי לאסוף וינטאג'. שרון אחראית לעיצוב של השטיחים, מדבקות הקיר, תמונות הקנבס, הדפסי העץ ומדבקות הלוח, וטל אחראית לפיתוח ולשיווק ויחד הן דואגות שכל המוצרים יהיו רחיצים וקלים לשימוש ולהשמה. בהמשך הפוסט תראו כמה תמונות שטרם פורסמו מהבית המקסים של שרון בכרם מהר"ל, שפוסט נפרד עליו עוד יגיע, אבל הפעם רציתי לראיין את הבנות דווקא על תפעול העסק – גם לרגל יום העסקים הקטנים וגם כי אני מקווה שפוסט כזה יהיה שימושי למי שחושב לפתוח עסק בתחום העיצוב ולא יודע איפה לברר ואת מי לשאול את כל השאלות החשובות באמת.

עיצוב חדר שינה תמונה לחדר שינה מיכל חלבין

פינות בבית של שרון עם הדפס עץ ומדבקת קיר של פייפר בלה | צילום: עודד ומיכל חלבין

אז שרון, העסק בעצם התחיל מיוזמה שלך, נכון?

שרון: פתחתי את העסק וברגע שחנויות התחילו להתעניין היה לי ברור שלא אוכל ליצור וגם לשווק.

טל: זה התחיל מהרעיון של המדבקות, שעזרתי לשרון לעשות עליו תחקיר.

שרון: אנחנו בעצם הכרנו מהגנים של הילדים.

טל: לשרון היו המון המון פריטים שהיא עיצבה, והכל כתמונות על המחשב. היא היתה צריכה מישהו שיעזור לה להוציא אותם לפועל, לבדוק חומרים, בתי דפוס וכו'.

שרון: טל בדיוק עזבה את העבודה הקודמת והעיתוי היה מעולה.

שטיח פיויסי רחיץ מבודד חום

מבט מקרוב על כמה מהחומרים שמהם עשויים מוצרי פייפר בלה.

טל, איך היה לעבור ממוד של שכירה לשותפה בעסק עצמאי וכל כך שונה?

טל: המעבר שלי היה מאוד חלק כי הייתי מאוד מוכנה אליו. אני חושבת כבר שנים על עצמאות והייתי מאוד מפוקסת. אני כן עובדת הרבה יותר קשה עכשיו. עובדת בלי הפסקה, למעשה. כעצמאית אני יודעת שבתחומי האחריות שלי מה שאני עושה – זה מה שיהיה, אין מישהו אחר שיעשה את זה.

שרון, את עבדת (ועדיין) כמעצבת פנים וכסטייליסטית ללקוחות פרטיים ועסקיים. איך היה לעבור מלהציע שירות ללמכור מוצר ממשי?

שרון: בגלל שזה לא העסק ראשון שלי וכבר מכרתי מוצרים הייתי מאוד סקפטית לגבי יכולת כלכלית להרוויח בארץ ממוצרים. מה שכן, גם טל נפלה לי משמיים, גם היו לי המון תובנות לגבי איך לעשות את זה נכון ולא לשם שמיים. המדד הכי גדול להצלחה זה שאנחנו עסק נורא צעיר ומרוויח, כי בארץ זה כמעט בלתי אפשרי.

טל: בכל פעם מחדש מפתיע אותי שכשאני מתקשרת לחנויות להציע להן למכור את המוצרים שלנו, אומרים לי "אהה, אתן פייפר בלה? בטח שאנחנו מכירים". בהתחלה זה כמובן לא היה ככה, אבל בזמן נורא קצר עברנו מהשלב שבו אני צריכה להסביר בדיוק מה אנחנו עושות ולמה זה כדאי לשלב שבו החנויות פונות אלינו ויש מודעות לשם שלנו.

ואיך זה לנהל את העסק כשותפות?

שרון: שותפות זה כמו זכייה במפעל הפיס, כמו נישואין, החיבור בינינו הוא סוד ההצלחה של פייפר בלה. אין לי ספק בזה.

קבוצת סיור עיצוב אורלי רובינזון

סיור שארגנה אורלי רובינזון בביתה של שרון, בעלת פייפר בלה | צילום מתוך דף הפייסבוק של העסק

אחרי כמעט שנה של פעילות, יש לכן מסקנות על ניהול עסק בתחום העיצוב בישראל? 

שרון: במובן של עסקים קטנים, לצערנו ההבנה שלנו שלמרות ההצלחה שכדי להרוויח השוק הוא חו"ל, ולכן גם פתחנו חנות באטסי.

טל: אני חושבת שעיצוב זה תחום קשה בארץ כי הוא נחשב למותרות.

זה נכון, אנשים קצת מתביישים להוציא כסף על הבית

שרון: בארץ עוד לא צברנו הרבה היסטוריה ואני חושבת שזו אולי אחת הסיבות שבניגוד למקומות כמו ארצות הברית ואירופה, אין כאן הרבה הערכה לאמנות מקורית וגם לא לחומרים איכותיים. הרבה אנשים לא מבינים את ההבדל בין לרכוש מוצר שיוצר במיוחד או בכמויות מוגבלת ומחומרים שנבחרו בקפידה לבין קנייה של מוצר דומה שיוצר במאסות במזרח, ללא פיקוח ובקרת איכות ומחומרים שנויים במחלוקת.

תודה רבה, יקירות!

אני מקווה שהתשובות הכנות של שרון וטל והמבט אל אחורי הקלעים של העסק סיפקו את סקרנותכם ואולי גם הציתו אותה קצת. אתם מוזמנים לעקוב אחרי פייפר בלה בפייסבוק, בפינטרסט ובאינסטגרם וכמובן לקנות מהן באטסי או באתר (שיקבל בעצמו זריקת עיצוב חדשה ממש בקרוב).

logo-small-business2

אני קוראת לכם לחגוג איתי את יום העסקים הקטנים שיתקיים ב-2 וב-3 בינואר בכך שתשתדלו לקנות בעיקר מעסקים קטנים, ואם אתם בעצמכם בעלי עסק- אתם יכולים לזכות בחבילת קידום ואולי אף בפרס בשווי 30,000 ש"ח בקישור הבא.

 

 

מעניין אותי גם לדעת – האם מעניין אתכם לקרוא עוד על הפן העסקי והתפעולי של עסקים מתחום העיצוב? אשמח מאוד (מאוד!) לקרוא את דעותיכם כאן בתגובות או בפייסבוק.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

יש תגובה אחת לפוסט

  1. […] והמתוקים בעולם העיצוב הישראלי (ואתם כבר יודעים שיש לי חיבה לשותפות). החלטנו שאנחנו חייבות לעשות משהו יחד, והמשהו הזה חייב […]