• hp-cat-guest
אורחים

חוויה מעצבת: סקוט טלמון | חדוה | 24 בפברואר 2014

יש לי כמה פוסטים שונים מאוד בקנה ועם זאת אני לא מצליחה להתאפק מלהעלות דווקא את הפוסט של סקוט טלמון, שהוא הפוסט השני בסדרת ״חוויה מעצבת״ על חוויות מעצבות, מבגרות, משנות מחייהם של אנשים בתחום העיצוב – שכמובן נוגעות לעיסוק שלהם בעיצוב. סדרת הפוסטים הזו – שבה בכל חודש ישתף אותנו אורח אחר בחוויה שכזו – היא ממש חדשה (זה בסך הכל הפוסט השני בה) ועם זאת אני מרגישה שהיא קולעת בדיוק לרעיון שצץ לי יום אחד (נראה לי שזה היה דווקא לילה) – אחרי הכל, אחד האלמנטים החשובים ביותר מבחינתי ב-Rooms and Words הוא האנשים, ואלמנט נוסף וחשוב הוא המילים (או כמו שאחותי היתה אומרת – החפירה. אוי, לו היה אוסקר על חפירה חדר העבודה שלי היה מלא בגביעים בצורת איתי חפירה מוזהבים). בכל אופן, ובלי קשר לחפירות שלי (בשביל מילה שאני לא סובלת, השתמשתי בה די הרבה פעמים בפסקה אחת…), מסתבר שהפוסט הקודם נגע בעצב חשוף גם אצלכם – כך נראה לפי התגובות כאן ובפייסבוק, לפחות, ואשמח כמובן להמשיך ולשמוע מה דעתכם על הסדרה – אם אתם ״מהתחום״, אתם מוזמנים להתנדב להשתתף! והפעם פוסט מקסים ואמיץ של מעצב הפנים הנפלא סקוט טלמון. את סקוט הכרתי דרך חברתנו המשותפת אלין לנגליב (שהיא מעצבת נפלאה בזכות עצמה) ומאז אני נהנית לעקוב אחרי הפרויקטים ממלאי ההשראה שלו. אני בעיקר אוהבת לראות איך הוא משלב בין עיצוב שהוא בהחלט גברי לטקסטורות שונות ולהמון יופי – ובכך מוכיח שזה אפשרי. סקוט נולד בקנדה והוא עובד כאן בארץ על מגוון פרויקטים פרטיים ומסחריים, ובנוסף הוא פתח לפני כמה חודשים בלוג עיצוב נהדר באנגלית, שבו אף התארחתי. רשות הדיבור לסקוט —

עיצוב פנים גברי | סקוט טלמון

דירה יפהפייה בעיצוב סקוט טלמון | צילום שי אפשטיין

שנים עלגבי שנים שמגזין Elle Decoration היה עבורי קריאת חובה חודשית. הייתי קורא בדפים שלו בעיון, לא מחמיץ אף תמונה ומתעמק בבחירות המוצרים לפי הטרנדים והמגמות האחרונים בריהוט ובעיצוב. בעיניי, להופיע בין דפיו של המגזין הזה היה סימן בדוק לשיא ההצלחה בעולם העיצוב, רגע שבוודאי דומה למה שסאלי פילד הרגישה כשאמרה ״אתם אוהבים אותי, אתם באמת אוהבים אותי…״

לפני כמה שנים, שלחתי תמונות של בית שעיצבתי לאותו המגזין. בכנות, לא חשבתי שהם יפרסמו את הפרויקט ואפילו לא ציפיתי לקבל מהמגזין תגובה. התייחסתי למייל ההוא כמו ללוטו; קניתי כרטיס ונהניתי לפנטז מה יקרה אם אזכה, אבל ידעתי שהסיכוי דומה לסיכוי שיפגע בי כוכב שביט. לבסוף, חזרה אליי עורכת מהמגזין והודתה לי על כך ששלחתי את הפרויקט אבל אמרה שהוא לא מתאים לקו הוויזואלי של המגזין לתקופה הקרובה.

חדר שינה בעיצוב עכשווי עם כיסוי מיטה מפרווה מלאכותית ואמנות טיפוגרפית

חדר שינה בעיצוב סקוט טלמון | צילום: שי אפשטיין

Elle Decoration הוא אחד מ-30 מגזינים ברחבי העולם שיוצאים לאור על ידי הוצאה לאור ענקית אחת. התוכן של כל מגזין כזה נבחר על סמן מגמות בעולם העיצוב וכל מספר גליונות עונים תמיד על קו ויזואלי מסוים שעובר ביניהם כחוט מקשר (זה בעיקר ברור לעין כשמביטים בגליונות עבר משנה שלמה). בחברות בגודל כזה, שינויים לא מתבצעים במהירות, וזה משתקף גם בכך שאין מעברים חדים בסגנון בין גליון לגליון.

החוויה הזו, ואיתה גם התובנה שחלקתי בפסקה הקודמת, עזרו לי לברר ולהבין כמה אמיתות שהן כיום חלק חשוב ובלתי נפרד מהפילוסופיה של העסק שלי. מייד כשהפרויקט שלי ״נדחה״, חשבתי ״אילו רק הייתי מעצב את הבית בסגנון של הבתים מהמגזין, בטוח היו מקבלים את הפרויקט שלי וכותבים עליו״. אבל במבט לאחור – אילו הייתי מעתיק עבודות של אחרים, איזו מין נקודת מבט ייחודית היתה לי? נקודת המבט הייחודית הזו שלי אולי לא תקלע לטעמם של כולם, אבל היא בדיוק הערך המוסף שאני מביא לעבודתי עם הלקוחות שלי.

בראש ובראשונה, אני מעצב עבור הלקוחות שלי. מדובר בבית או במשרד שלהם ואני משתמש בכסף שלהם כדי לעצב עבורם, אותו כסף שגם עוזר לי לשלם את החשבונות בסוף החודש… כמעצב פנים עצמאי אני בעל עסק. אני עובד בעולם האמיתי, ולא בעולם שבו הלקוח נותן לי את הכסף ואומר ״לך תעצב כרצונך ותראה לי בסוף את התוצאה הגרנדיוזית״ (עד כמה שזה היה יכול להיות נחמד). בכל פרויקט אני מבהיר את דעתי וגם עומד עליה כשזה חשוב. ללקוחות שלי יש דעות ורצונות משלהם לגבי עיצוב החלל. מדובר ביצירה משותפת, וכמו תמיד בשיתופי פעולה, היכולת לדעת מתי (ואיך) לוותר על האגו ובאיזה חזיתות להתעקש או לוותר – לא תסולא בפז.

שעון עשוי ספלי תה במועצה הבריטית

עיצוב של סקוט טלמון במועצה הבריטית | צילום: ינאי יחיאל

כמו הטרנדים והמגמות, גם כמות העבודה הינה מחזורית. יש תקופות עמוסות שבהנן אני מג׳גל בין מספר פרויקטים במקביל, ויש תקופות שקטות. למדתי להשלים עם המצב הזה, אם כי עדיין לא למדתי איך להיות רגוע בתקופות השקטות ולא להילחץ. אני עובד על זה, אבל בדרך הבנתי שאני לומד להשתמש בתקופות השקטות לטובתי, בעיקר בנקודה הבאה – שיווק עצמי.

שיווק הוא לא משהו שאני נהנה לעשות, אבל הוא צורך בלתי נמנע כשאתה עצמאי. תמיד כשאני נפגש עם אנשים יש עליי כרטיסי ביקור מוכנים לפעולה, ואני משתדל כמיטב יכולתי להשתמש גם במדיה החברתית ביעילות. אני אמנם לא פעיל במיוחד בכל סוגי וערוצי המדיה החברתית, אבל אני מתמקד באלו שבהם אני יכול להשתמש ביעילות וגם להתאים לאופיו של המותג שלי.

מילאנו בדינג

אולם התצוגה של מילאנו בדינג שעיצב טלמון | צילום: מלי גולדפרב

בסופו של דבר, אותו פרויקט שלא הופיע בElle Decoration, פורסם במגזין אחר וגם בכמה וכמה בלוגי עיצוב. קלישאה או לא קלישאה, אבל אין להתווכח עם העובדה שהתמדה תמיד מביאה לתוצאות, והאינטרנט מלא בבלוגים נפלאים. גם אני בעצמי משתמש כיום בבלוגוספירה כדי להתעדכן בחדשות ובטרנדים בעולם העיצוב, הן בזכות המגוון והן בזכות המיידיות.

סקוט טלמון

סקוט טלמון

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

יש 2 תגובות לפוסט

  1. מאת עדי:

    קראתי את הכתבה על המעצב סקוט טלמון וניכנסתי לאתר שלו אכן עיצוב מרשים ומקצועי ממליץwww.talmondesign.com

  2. שלום.
    אני מוצאת שהבלוג שלך מעורר השראה. מקסים, מעודן, בסטייל.
    תודה על כל המידע