• hp-cat-people
אנשים

הכל על מצעים לבנים עם חגית סער | חדוה | 1 ביוני 2014

לא ברור איך זה קרה, אבל השבוע נחגוג את חג השבועות. אם אתם קוראים בלוגים או מגזינים או גולשים בפייסבוק או שולחים ילדים לגן או לבית הספר, קל מאוד לחשוב שמשמעות העניין היא יותר מדי ימי חופש לילדים (ופחות מדי להורים), חולצות לבנות, סלי ביכורים או אחלה מכירות לתנובה… ובעוד שהחג הזה הוא אחד האהובים עליי דווקא בזכות מגילת רות ומתן תורה (וכן… גם מאכלי חלב, שהשנה אני משתדלת לא לאכול), אני גם מתרפקת על זכרונות של קישוט הבית בעשבים ובצמחים עם אבא שלי – משהו שתמיד נראה לי איכשהו אמיתי יותר מאשר להניח אגרטל עם פרחים שנבחרו בקפידה במרכז השולחן.

כל הלבן הזה הוא גם הזדמנות טובה לדבר על אחד הדברים שמשמחים אותי בעיצוב הבית: מצעים. תנו לי לחדד: מצעים איכותיים, עדיף שיהיו לבנים. אם כבר ביקרתם פה כמה פעמים, אתם בטח יודעים שאני אוהבת הדפסים וצבעים וחדרים שמלאים באופי ובשכבות ובטקסטורה, אבל דבר אחד שתמיד משמח אותי בכל חדר שינה הוא מצעים לבנים, מגוהצים (כן!), מבד טבעי ואיכותי.

מצעים לבנים של חגית סער

מצעים לבנים רקומים בעבודת יד | חגית סער | צילום: שי אפגין

השבוע חשבתי על המשמעות של עיצוב ביום-יום. לערוך שיפוצים מקיפים או להחליף את הספה בסלון או לצבוע מחדש את כל הבית או להעז ולבחור טפט לחדר שינה – זה מה שבדרך כלל עולה בדעתנו כשאנחנו חושבים על עיצוב. אבל יש דברים, כמו לקנות פרחים או להשקות את העציצים, כמו לגהץ את המצעים (כן! זה שווה את המאמץ), כמו לערוך את השולחן עם מפה וכלים – דברים שהם לא ממש עיצוב ובכל זאת הם נוגעים עבורי במשמעות של עיצוב, כפי שהוא נוגע בשגרה. בחיים. על כל זה תהיתי השבוע בקול רם בדף הפייסבוק של הבלוג, ואהבתי במיוחד את התגובה של מיה רוניס.

מיני באנר - sharp tooth studio

מיני באנר – sharp tooth studio

מישהי שאלופה בפרטים הקטנים האלה היא המעצבת חגית סער – אצלה בבית תמיד דולקים נרות, פרחים ממלאים את האגרטלים, והאוכל נח בטבעיות על מגשים יפהפיים שהם פתרון פרקטי וגם אלגנטי בעוד שהיא רוקמת דוגמאות עדינות ומסובכות. כל זה היה הופך אותה לאדם מעצבן ביותר לולא היתה כל כך הרבה נשמה מאחורי הפרטים האלה, נשמה ואהבה ליופי – כן – אבל גם לאומנות ולטרחה שמאחורי כל פרט ופרט ולעבודה היומיומית שבמאמץ להקיף את האהובים עלייך ביופי שמחלחל לחיי היום-יום. לכן, לא מפתיע לגלות שאחת האהבות הגדולות בחייה של חגית היא שירה, ושלצד העסק שלה (עיצוב חדרי ילדים וחדרים בכלל, שאיתם היא כל כך מזוהה) היא מחזיקה גם בקו מצעים שעונים על כל הקריטריונים שהזכרתי למעלה. לרגל החג, שאלתי את חגית כמה שאלות – בעיקר על מצעים:

חדר שינה בעיצוב חגית סער

חדר שינה בעיצוב חגית סער

חדרי שינה בעיצוב חגית סער | צילום: שי אפגין

 -על מה היה חשוב לך להקפיד בעיצוב ובייצור קו המצעים שלך?

המותג שלי קיים כבר למעלה מעשרים שנה וידוע בעיצובו הקלאסי שנע בין קוים רומנטיים למודרניים . לכשהחלטתי להרחיב את הפעילות לטקסטיל היה חשוב לי לשמור על השפה של המותג הן בתחום הילדים והן בתחום המבוגרים. פתיחתו של קו המצעים היתה צעד טבעי בעיניי, כי הטקסטיל הוא הגימור של החדר.

-מה מבדיל בין מצעים איכותיים לכאלה שלא כל כך?

קודם כל, בראש ובראשונה- איכות הבד. אני בוחרת לעבוד עם כותנה מצרית באריגה של 600 עד 800. זוהי כותנה איכותית שכמעט שלא מכירים כאן בארץ. הבדים מגיעים במיוחד עבורי ומרגישים את זה במגע. מעבר לזה כמובן שהקפדה על תפירת עילית היא תנאי חשוב ליצירת מצעים מושלמים שחוויית השינה בהם הופכת ליוקרתית ומפנקת.

-מה חשוב לדעת ולמה חשוב לשים לב כשרוכשים מצעים?

צריך לשים לב שהמצעים יהיו מכותנה או פישתן או כל בד טבעי אחר. מצעים סינטטיים אינם נושמים ואני לא ממליצה על רכישתם. מעבר לזה חשוב לשים לב שהכותנה איכותית (עדיף כותנה מצרית) ושהתפירה מדוייקת.

חדר ילדים בגוונים טבעיים - בז׳ ולבן של חגית סער

חדר ילדים של חגית | צילום: שי אפגין

-מה את חושבת שהופך מצעים לבנים לקלאסיים ונצחיים כל כך?

זה כמו שמלת כלה, תמיד לבן ישדר טוהר, ניקיון, ורוגע.

-האם לדעתך אנשים נוטים ואוהבים להשקיע במצעים?

בהחלט. אנשים שמחוברים ללייף סטייל גבוה תמיד ירצו להקיף עצמם בפריטים איכותיים. מצעים מלבישים את חדר השינה, משדרגים גם חדר פשוט ותורמים לחווית השינה שלנו.

רקמה עבודת יד על מצעים בהזמנה אישית - חגית סער

רקמה בעבודת יד | חגית סער | צילום: שי אפגין

-בעבר היתה מסורת שלמה סביב למצעים – נדוניה, רקמה של ראשי התיבות של השם ועוד. האם לדעתך זה עבר מן העולם או שיש לזה מקום גם בימינו – והאם זה מתאים לסגנונות עיצוב שונים?

כאן את מגיעה לתחום שבגללו בעצם פתיחת קו המצעים שלי היתה טבעית כל כך. אני רוקמת כל חיי. תמיד רקמתי לילדי, לאחיינים שלי וכשמגיעים אלי הביתה הריקמה נמצאת בכל מקום – מפתח הבית עד למפות, מפיות ומצעים שאני רוקמת בעצמי. היום אין כמעט נשים שרוקמות בגלל קצב החיים התובעני אולם הכמיהה לנאיביות ולתום של פעם עדיין קיימת. פה אני נותנת את התשובה בליין מצעים רקום לפי הזמנה. החל משמות, תאריכי לידה, מוטיבים של פרחים או מוטיבים לתינוקות… וכן ריקמות שמשתלבות עם חדרים מודרניים. הכל בהזמנה אישית. פריטים אישיים כאלה תמיד מרגש לתת ולקבל…

-הרבה אנשים חוששים ממצעים לבנים או יקרים כי הם פוחדים שיהרסו אותם בכביסה או שהם ידרשו טיפול מיוחד. האם זה נכון? 

דווקא מצעים לבנים שומרים על הגוון יותר מכל מצעים אחרים. היום עם דור אבקות הכביסה המתקדמות הלבן נשאר צחור לשנים…

-בארץ פחות נהוג לסדר את המיטה לפי כל כללי הטקס. את מקפידה על זה? ומה בכל זאת כדאי לעשות כדי שהמיטה וחדר השינה (או הילדים) ייראו טוב? על איזה שלבים אפשר ומומלץ לדלג?ֿ

כמעצבת בנשמתי, אני תמיד מסדרת את המיטה בכל חדרי הבית… אני משוגעת לדבר. משקיעה בזה מספר דקות כל יום והכל מסודר. כאשר יש כיסוי מיטה ומספר מועט של כריות נוי הטירחה הקטנה הזו משתלמת. החדר כך נראה מסודר ונעים כיף לחזור הביתה ולהיכנס למיטה מסודרת בסוף יום ארוך.

-איך אפשר לחדש את עיצוב החדר בעזרת מצעים ו/או טקסטיל?

אחד הדברים המקסימים בטקסטיל היא הקלות בה ניתן לשוות לכל חדר מראה שונה מבלי לשבור קירות ולקרוא לבעלי מקצוע. החדר יכול לקבל פנים שונות, אוירה שונה ולהשתדרג מאוד בעזרת טקסטיל עדכני.

-אוכל או קפה במיטה: כן או בשום פנים ואופן לא? ומה עם מחשב ושיחות עבודה?

בעלי אודי ואני שותים כל בוקר את הקפה הראשון במיטה עם העיתון… גם האייפד הוא אורח חביב… טלויזיה אין לנו בחדר השינה וזה שומר על אנרגיות רגועות ואינטימיות. אני אוהבת את המיטה שלנו…שמלווה אותנו מאז שהתחתנו צברנו יחד זכרונות מרגשים ,למרות שזוהי אותה מיטה כבר 25 שנה מראה חדר השינה מתחדש תמיד הודות למצעים השונים שצברתי במשך השנים. חדר השינה הוא המקום האהוב עלי .

Follow Rooms and Words's board BEDROOM on Pinterest.

חדרי שינה מעוצבים ואהובים

דף האינסטגרם של חגית

מעצבת שחוגגת את הלבן

מה אתם עושים כדי לחגוג את העיצוב ביום-יום?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

יש 3 תגובות לפוסט

  1. מאת ורד:

    מקסים . כל התחום עלה מדרגה בזכות אנשים כמו חגית סער שעושים עבודת "הוט קוטור" לעולם המצעים…אין יותר יפה ומענג לראות את השם שלך מתנוסס ברקמה עדינה על הציפה.
    אני כל כך אוהבת מצעים ולא פעם כתבתי שאחת השריטות שלי זה… שהם חייבים להיות לבנים ומתוחים !

  2. מאת הדרה:

    מדהים…אין ספק פוסט יפה במיוחד.
    קצר ענייני וקולע