• hp-cat-off
אוף טופיק

בין עיצוב לתוכן לדיגיטל | חדוה | 16 בספטמבר 2014

כבר מזמן רציתי לכתוב כאן פוסט כזה, שיחבר בין העולמות שאני עוסקת בהם כיום. איזה עולמות? העולם של הכתיבה, העולם של העיצוב והעולם של העיסוק היומיומי שלי – בתוכן ומדיה חברתית עבור עסקים בתחום הלייפסטייל. בתוך הראש שלי, הכל מסתדר נפלא: אני עובדת עם עסקים מתחום הלייפסטייל (החל מעיצוב פנים ועד אופנה, תכשיטים, צילום ועוד), אני כותבת ומייצרת תוכן כל הזמן ואני נמצאת באינטראקציה מתמדת עם עולם העיצוב דרך הבלוג (והקהילה שלו ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, פינטרסט, אינסטגרם וטוויטר) וגם בסדנאות הפינטרסט שאני מעבירה. אז אחרי עוד יום סדנאות מוצלח במקום יפהפה ומעוצב בפני עצמו, שמחתי מאוד כשאלכס שפילמן הסכים להתארח ולחבר שוב את הנושאים הללו מזווית שונה, עם טיפים לתוכן דיגיטלי עבור מי שעוסק בעיצוב.

לשלב בין עולם התוכן לעולם החזותי

בעולם השיווק של היום הכול הופך להיות דיגיטלי. גם מעצבים, בכל תחום, חייבים להביא את עצמם לאינטרנט כדי להצליח.  האופן הברור ביותר למעצבים להראות את עצמם לעולם זה באמצעות תמונות, עשיתם עבודה? תראו אותה לעולם. אבל רגע, האם לשים תמונות בפייסבוק או באינסטגרם זה מספיק? כנראה שלא. כל משווק מתחיל יגיד לכם שתוכן הוא המלך ובלי לספק אותו לאנשים השיווק לא באמת עובד.

גוגל לא באמת יודע להסתכל על תמונות

למה אי אפשר פשוט להעלות את התמונות שלכם לרשתות חברתיות או לאתרים אחרים (כמו ETSY לדוגמה)?

התשובה פשוטה: כשאנשים רוצים לצרוך משהו (נניח לחפש בעל מקצוע כמוכם) הם הולכים לחפש אותו בגוגל. וגוגל, מה לעשות, לא באמת יודע לזהות תמונות. אמנם לא חסרות תוכנות זיהוי כמו Google goggles, או פיתוחים כמו Google glass אבל זיהוי מלא לא באמת קיים. זאת אומרת שאנשים שיחפשו את התמונות שלכם לא ימצאו אותן, אלא אם תחברו אליהן טקסט.

שידה לבנה מ-etsy

הטקסט שמתחבר לתמונות נקרא alt text או טקסט חלופי בעברית. זה השם שאתם נותנים לתמונה לאחר שהעליתם אותה לאתר שלכם. הרשתות החברתיות למיניהן מחליפות תמיד את השם הזה לקוד אחר, כך למעשה גוגל לא יודע לזהות את התמונות שהעליתם לרשתות החברתיות השונות.

אנשים צורכים תוכן

הפתרון לכל הסוגיה הזאת הוא הרבה יותר פשוט ממה שנדמה, אנחנו צריכים לשים תמונות כדי למשוך אנשים. אבל כל תמונה חייבת להיות מלווה בטקסט, כי אנשים נמשכים לתמונות אבל צורכים את התוכן המלווה לתמונה. תיק העבודות שלכם לא יכול להיות מורכב מסט ענק של תמונות.

reclaimed scaffolding table

אחרי שהצלחתם למשוך את האנשים אתם צריכים לזכור שיש צורך גם להחזיר אותם לביקורים חוזרים. הביקורים החוזרים הם אלה שיהפכו אותם ממבקרים לרוכשים פוטנציאלים. איך מחזירים אותם לביקורים חוזרים? רשתות חברתיות ורשימות דיוור ממקודות במייל זה הפתרון הקל ביותר. אבל בשביל שהם יתחברו אליכם לאורך זמן אתם צריכים לתת להם ערך מוסף כגון:

  • איך לעצב את הבית המדריך המלא
  • Checklist- כל מה שצריך לקנות לעיצוב חדר התינוק
  • הקטלוג האלטרנטיבי ל – IKEA

(מוזמנים לתת עוד רעיונות בתגובות למטה…)

ממבקרים אתם תהפכו אותם ללקוחות ומלקוחות לממליצים, על שיטת העבודה אתם יכולים לקרוא כאן.

איך לקדם את התוכן

אנחנו יודעים שרק אחוז קטן מכל מי שקורא את התוכן שלנו ומסתכל על התמונות יהפוך ללקוח. לכן אנחנו צריכים לעשות מספר פעולות שיווק כדי להגדיל את החשיפה שלנו. השיטה המסורתית נקראת 'שיווק יוצא' והיא מתייחסת לכל הפעולות שאנחנו עושים כדי להגיע למספר גדול ככל הניתן של אנשים בתקווה שנקלע לרצון של חלק מהם לצרוך את המוצר או השירות שלכם. בין השיטות אפשר למצוא קידום ממומן, שיחות קרות, באנרים באתרים, דואר זבל, ספאם, פרסומות בטלוויזיה ועוד דרכים להגיע למקסימום אנשים. השיטות האלה עולות לכם הרבה יותר ביחס להשקעה, וזה עוד לפני שדיברנו על כל התוכנות שחוסמות את השיטות הנ"ל.

אז מה נעשה שעובד? נפסיק להפריע לאנשים ונתחיל לספק להם דברים שהם באמת צריכים-

  • במקום להפריע לאנשים לראות טלוויזיה, נעשה סרטונים שאנשים ירצו לראות
  • במקום לשתול פרסומות באתרים אחרים, נעשה בלוג מקצועי שאנשים ירצו לחזור ולקרוא
  • במקום שיחות קרות, ניצור ערך מוסף שאנשים יהיו מוכנים להשאיר את הפרטים שלהם תמורתו

לזכור

לבסוף אתם צריכים דבר אחד ולפתוח עמוד פייסבוק או מכירות ב ETSY  זה לא מספיק, אתם צריכים לגרום לאנשים להכיר אתכם ולתפוס מכם כמומחים בתחומכם. זה לוקח זמן אבל זה מביא להרבה יותר מכירות.

הכותב הוא אלכס שפילמן שותף ומייסד של VisualCommU הסוכנות הישראלית לשיווק נכנס ושותפה של HubSpot בישראל.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

יש 7 תגובות לפוסט

  1. מאת איתמר:

    היי חדווה,
    זה לא כ"כ קשור למאמר הזה ואולי אני מפספס משהו
    אבל הגישה והעבודה שלך ממש יפה וכבר הרבה זמן לא העלת מאמר חדש (כזה שאת כותבת). האם לצפות למאמר נוסף או שלקחת הפסקה?

  2. מאת מזי:

    טיפים נהדרים, תודה!

  3. בלוג מקסים ! תודה.

  4. פוסט מקסים, נהניתי לקרוא אותו. מקווה שעבודת העיצוב תסתיים בקרוב כדי שנוכל להרוויח עוד פוסטים כאלה :-)
    mademoisellechenn.blogspot.com