• hp-cat-rooms
חדרים

שבוע של עיצוב ובלוגרים | חדוה | 27 בנובמבר 2011

כשתפארת, חברה טובה והום-סטייליסטית מוכשרת, סיפרה לי שארגון בשם קינטיס מביא בלוגרים מחו"ל ארצה לא היו לי ציפיות גבוהות. עדי קפלן, מנהלת הפרויקט, יצרה עמי קשר וסיפרה לי שלקינטיס יש פרויקט בשם Vibe Israel שבמסגרתו הם מביאים (כלומר, הן מביאות) בלוגרים מובילי דעת קהל בתחומים מסוימים כדי שיחוו את ישראל ולא רק ישמעו או יקראו עליה. בפעם הקודמת היו אלה Mommy Bloggers (בלוגריות אמהות שכותבות על אמהוּת) והפעם יהיו אלה בלוגרים מתחום העיצוב. עדיין לא ציפיתי להרבה, אבל הצעתי לעזור ככל שאוכל. ואז פתחתי את המסמך ששלחה לי עדי וראיתי את השמות: איימי מ-dezeen, אנדריאה מ- designboom, ג'ף מ-Booooooom, ג'יימס מ- WeHeart ובן מ- DeTnk. ואז הבנתי שג'ואנה, עדי ואיילת מקינטיס הן לא רק נשים שעושות עבודה חשובה מאוד, אלא נשים צנועות מאוד.

Vibe Israel | מבעד לעדשת האייפון

בעזרת מוזיאון העיצוב בחולון ושורה של מעצבים וחובבי עיצוב, בנו בקינטיס לוח זמנים צפוף וגדוש עבור הבלוגרים, שהכיל סיורים פרטיים במוזיאונים, ביקורים אצל מעצבים מתחילים וידועים וגם המון אוכל טוב (ג'ף מבווווווום לא הפסיק לדבר על השקשוקה, ויש לי הרגשה שאני לא היחידה שחזרה הביתה והכינה שקשוקה בהשראתו). אני התלוויתי אליהם לסיור מרתק ומהיר במוזיאון ישראל בירושלים, בהנחייתה של האוצרת מירה לפידות (בחברתם של עינת וארטאורי), לביקור בסטודיו של אוטוטו ושחר פלג, שבו התמזל מזלי לפגוש גם בקובי לוי המקסים, בסיור פרטי של בתים מבפנים (בהנחיית אלון בן-נון, אחד המייסדים) ולבסוף באירוע הפרידה שהתקיים לכבודם, ושלפניו ראיינתי אותם על החוויה שלהם בארץ, על עבודתם ועל הציפיות שלהם לקראת 2012 בתחום העיצוב. (את הראיון תוכלו לקרוא בגליון דצמבר של GOstyle, שיתפרסם ביום חמישי הקרוב.)

מעבר לחוויה המרגשת של מפגש עם בלוגריות שכותבות באתרים כמו dezeen ו-designboom, אנשים מעניינים עם חשיבה שונה ומאתגרת כמו ג'ף, בן וג'יימס וגם גושפנקה נוספת להרגשה שאנחנו חיים בכפר גלובלי קטן מאוד (ג'יימס ואני גילינו שיש לנו שתי חברות משותפות) והמפגש עם הנשים המקסימות ומעוררות ההשראה של קינטיס (ג'ואנה לנדאו, המייסדת, ועדי); מעבר לכך, זו היתה הזדמנות לצאת מהקונכייה, לחוות ולראות דברים ומקומות מנקודת מבט אחרת ולפגוש אנשים ומעצבים דווקא מכאן.

בביתו של אלכס מייטליס. מימין למעלה: חדוה קלינהנדלר, אנדריאה צ'ין, ג'ון פורטר, ג'יימס דייוידסון, אלון בן-נון, יפעת גוריון. יושבים: עדי קפלן, איימי פרירסון, ג'ף המדה, דיים שירלי פורטר |צילום: תפארת ליפשיץ

לקחתי איתי את המצלמה הנאמנה והכבדה שלי, אבל מהר מאוד הבנתי שלא אספיק לצלם (ולנסות להפיק תמונות סבירות — צילום זה לא הקטע החזק שלי) וגם לחוות את הרגע. האפליקציה האהובה עליי, אינסטגרם, עזרה לי לתעד כמה מהרגעים האלה, שאתם יכולים לראות כאן למעלה וגם אפשרה לי לשתף אותם בטוויטר. התמונות האחרות הן של תפארת, ותוכלו לראות עוד מהן בדף הפייסבוק החדש שלה (ממש כדאי לכם להצטרף אליו, אני יודעת ממקור ראשון שהיא מבשלת כמה פרויקטים מרגשים.)

רגעים: (מלמעלה מימין) אגף הארכיאולוגיה במוזיאון ישראל, פסל של אניש קפור במוזיאון ישראל, צלוחית של פורנסטי על שולחן צד בביתו של אלכס מייטליס, עדי קפלן ואנדריאה צ'ין (designboom) בביתו הלבן-צחור של האדריכל אלכס מייטליס; אוסף קערות בכחול-לבן, הבלוגרים (מלבד בן), מסגרות מוזהבות יפהפיות, מרפסת – הכל בביתו של אלכס מייטליס; כסא לֶבֶד ומגפי גומי בדירתו של אמיר נבון מ-6b, האמבטיה וחדר המגורים של מייטליס; האמן והפרסומאי שוֹני ריבנאי מראה לנו את הלופט שלו, נעליים של קובי לוי, חדר השינה של ריבנאי ואחרון – חדר היין של ריבנאי, שהתקרה שלו עוצבה באופן שיעביר תחושה של מרתף יין.

בקרוב: זום אין על אנשים, חפצים ומחשבות מהשבוע הגדוש ההוא.

לקריאה נוספת: הכתבה שלי במגזין GOstyle ובה ראיון מורחב עם הבלוגרים.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

יש 9 תגובות לפוסט

  1. מאת עדי קפלן:

    פוסט מקסים! תודה על הפירגון! היה לנו עונג רב וכבוד שהצטרפת אלינו!

  2. מאת DesignBreak:

    וואו! אני לא יכולה לחשוב על מילה אחרת…
    תמיד כיף לחוות ולגלות עוד ועוד ובעיקר כשאת נמצאת לצדי!

  3. יקירתי יצגת אותנו בכבוד! היה לי לעונג להיות בחברתך,סיור בתים בת״א היה מרתק וללא ספק עדי קפלן וארגון קינטיס עשו עבודה מצויינת. ושרק נמשיך לייצג את ישראל באופן הזה כי באמת שיש לנו הרבה להציע.

  4. […] על התמונות ובחרתי מה למחוק, נזכרתי בכל כך הרבה מקומות, אירועים, חדרים ומפגשים מעוררי השראה וזכרונות. בחלק מהמקרים לא […]